Sinema Reklamı

Özellikle Amerikan dağıtım şirketleri Warner Bros. Türkiye ve United Picture International (UIP)’ın 1986 ve 1987 yılında Türkiye’de faaliyet göstermeye başlamasından sonra gösterime giren Amerikan filmlerinin sayısının artması ve bu kapsamda yürütülen tanıtım faaliyetlerinin etkisiyle Türkiye’de sinema seyirci sayısında artış olmuştur. Seyirci sayısının artmasından sonra sinema salonlarına ilişkin çeşitli gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerden en önemlisi, zincir sinema salonlarına sahip kurumsal şirketlerin, bu alanda faaliyet göstermeye başlaması olarak ifade edilmektedir.

Koltuk kapasitesi yüksek sinema salonlarının yerini daha küçük kapasiteli cep sinemaları almış ayrıca salonların görüntü ve ses donanımları 90’lardan sonra iyileştirilmeye başlanmıştır. 90’lı yılların sonlarına doğru vizyona giren  “İstanbul Kanatlarımın Altında” ve “ Eşkiya” gibi filmlerin seyirci tarafından büyük ilgiyle karşılanması, daha çok sayıda Türk filmi yapılmasının önünü açmıştır. Böylece Türk Sineması 2000’li yıllara yapım, dağıtım ve gösterim süreçlerindeki gelişmelerle birlikte girmiştir. Pazardan elde edilen gelir açısından 2005 yılına kadar Amerikan filmlerinin gerisinde kalan Türk Sineması, bu tarihten sonra Amerikan filmleriyle birbirine yakın paylar elde etmiş ve 2008 yılında Türk filmlerinin pazar payı (%60) Amerikan filmlerinden yüksek olmuştur. 2008 Yılından itibaren günümüze kadar Türk Filmlerinin pazar payı hızla artarak günümüzde %70 lere ulaşmıştır.

Türk Sineması’nda yaşanan tüm bu gelişmeler ve sinemanın tüm duyulara ulaşan, en akılda kalıcı mecra oluşu, reklamverenin sinemayı bir reklam mecrası olarak daha çok tercih etmesine yol açmıştır.

Sinema reklam yayını ile birlikte ürün tanıtımını destekleyecek fuaye aktiviteleri ve özel projeler de düzenlenmektedir.

MATERYAL TESLİM FORMATI
DCP (Digital Cinema Packet)

GÖRÜNTÜ FORMATI
DPX, tiff, Quicktime (prores, photojpeg, jpeg2000, h264, uncompressed ),avi,mpeg2,mp4 olmalıdır. Film 24fps
Film Çözünürlüğü; 2048×1080, 1920×1080, 1998×1080, 2048×858

SES FORMATI
Aiff, wav veya ptf (protools file), 24bit/48kHz olmalıdır. Sesler 5+1 olmalıdır. Stereo gelecek seslerin dialog ve m&e ayrı olması tercih edilir.